مبلمان

بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال

بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال

انتخاب بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال به یک دغدغه و چالش بزرگ برای افراد تبدیل شده است. این سبک از مبلمان های راحتی بسیار زیبا و مدرن هستند و در فضا های کوچک آپارتمانی کاربرد زیادی دارند. از این رو اکثر افراد برای خرید این نوع مبل ها اقدام می کنند. معمولا افراد هنگام انتخاب رنگ، با مشکل مواجه شده و سردرگم می شوند. این در حالی است که با رعایت یکسری نکات می توانید بهترین رنگ از این نوع مبلمان ها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال

برای آن که بتوانید بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال را انتخاب کنید، باید بدانید که در حالت کلی رنگ این محصولات به سه دسته اصلی رنگ گرم، سرد و خنثی تقسیم بندی می شوند. از آن جایی که این مبلمان ارتفاع کمی داشته و فضای کم تری را نسبت به دیگر نمونه ها اشغال می کنند، در اکثر فضا ها کاربرد دارند. این مبلمان با سبک های مدرن دکوراسیون داخلی هماهنگ بوده و اکثر افراد آن ها را می پسندند. بهترین رنگ هایی که برای این نوع مبلمان راحتی می توان در نظر گرفت، رنگ های خنثی است. منظور از این گروه رنگی سفید، مشکی، خاکستری، طوسی و کرم است اما هر یک از این رنگ ها نیز خود شامل طیف رنگی مختلفی هستند.

شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که این رنگ ها خیلی بی روح هستند و فضای خانه را بیش از حد سرد و ساده نشان نمی دهند. این در حالی است که با ایجاد کمی تغییرات و ترکیب رنگ ها می توان فضایی شاد و جذاب فراهم کرد. گاهی اوقات برای بهتر دیده شدن مبلمان می توانید برخی از کاناپه ها را با یک طیف رنگی روشن تر و بعضی دیگر از آن ها را با طیف های تیره تری از همان رنگ انتخاب کنید. برخی مواقع نیز می توانید دو رنگ خنثی را با هم ترکیب کرده و یک فضای لوکس و بسیار مدرن ایجاد کنید.

بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال 1 - بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال

بررسی بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال

انتخاب رنگ مبلمان مینیمال

همه افراد در هنگام خرید قصد دارند که بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال انتخاب کنند و در این زمینه با چالش های مختلفی روبرو می شوند. گاهی اوقات افراد یک رنگ خنثی از این مبلمان ها را خریداری کرده و به خانه می آورند. زمانی که آن ها را در فضای داخلی می چینند، سردی و سادگی فضا را حس کرده و اذیت می شوند. این امر اصلا نگران کننده نبوده و کافیست که برای رفع این مشکل از کوسن هایی با تناژ رنگی گرم استفاده کنید. یک گلدان رنگی بزرگ در کنار مبلمان خود استفاده کنید و یا این که با چند مجسمه فضایی زیبا و چشم نواز ایجاد کنید.
روشن و یا تیره بودن رنگ مبلمان نیز بیش تر به متراژ فضا بستگی دارد. اگر سالن پذیرایی کوچکی دارید، برای انتخاب این محصولات باید به دنبال رنگ های روشن تر باشید تا از این طریق فضا را دلباز تر نشان دهید. رنگ هایی مانند سفید، نباتی، طوسی زوشن و یا صدفی از بهترین رنگ هایی هستند که در این گونه فضا ها می توان از آن ها استفاده کرد. این رنگ ها فضا را بزرگ تر نشان داده و روشن تر می کنند. در فضا های بزرگ دست شما برای انتخاب رنگ باز تر بوده و راحت تر می توانید یک نمونه مناسب از این مبلمان را انتخاب کنید.

ترکیب رنگ در مبلمان های مینیمال

گاهی اوقات افراد در انتخاب بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال نمی دانند به دنبال محصولات تک رنگ باشند و یا این که نمونه های ترکیبی را انتخاب کنند. بهتر است به این مسئله دقت داشته باشید که ترکیب رنگ باید از میان رنگ های خنثی انجام گیرد. در انتخاب رنگ این نوع مبلمان ها رنگ های خنثی را با رنگ های گرم ترکیب نکنید، این کار از نظر علم زیباشناسی در دکوراسیون داخلی امری کاملا اشتباه است. از میان رنگ های خنثی نیز بهتر است دو تا سه رنگ را با هم ترکیب کنید و ترکیب کردن بیش از سه رنگ خنثی برای یک دست از این مبلمان ها نیز کاملا اشتباه است.

دقت داشته باشید که از بین رنگ های خنثی نیز نباید دو یا سه رنگ تیره را انتخاب کنید، زیرا فضا را تاریک و دلگیر می کند. بهترین کار آن است که رنگ های انتخابی شما یک طیف مشخص داشته باشند، به طور مثال طوسی روشن و تیره و یا کرم و قهوه ای می توانند ترکیب های مناسبی باشند. البته تنوع رنگ های خنثی بسیار زیاد است و کافیست کمی سلیقه به خرج دهید و با اصول خاصی رنگ ها را با هم ترکیب کنید.

ترکیب رنگ در مبلمان های مینیمال - بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال

معرفی ترکیب رنگ در مبلمان های مینیمال

رایج ترین رنگ ها در مبلمان مینیمال

شاید بخواهید بدانید پر طرفدار ترین و بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال کدام است؟ امروزه سبک مینیمال یکی از مدرن ترین و دوست داشتنی ترین سبک هایی است که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. این سبک ویژگی های منحصر بفردی داشته و طیف های رنگی خاصی را می پسندد. بنابراین مبلمان های تولید شده با این سبک نیز باید رنگ های خاصی داشته باشند تا بتوانند فضایی مینیمال و زیبا خلق کنند. پر طرفدار ترین رنگ هایی که برای این نوع مبلمان های راحتی استفاده می کنند، عبارتند از:

  • صدفی، نباتی، سفید و شیری
  • طوسی تیره، طوسی روشن، مشکی
  • کرم، نسکافه ای ، عسلی و خاکی

رنگ بژ نیز یکی دیگر از رنگ هایی است که امروزه بسیار رایج بوده و در این نوع مبلمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ که به آن کرم مایل به صورتی نیز گفته می شود، یک رنگ خاص و در عین حال دوست داشتنی است که با تناژ رنگی ویژه ای ترکیب شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

رایج ترین رنگ ها در مبلمان مینیمال - بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال

معرفی رایج ترین رنگ ها در مبلمان مینیمال

راهنمای خرید مبلمان مینیمال

اگر قصد خرید مبلمان مینیمال را دارید، به دنبال نمونه هایی باشید که پایه های چوبی داشته باشند. این امر سبب می شود تا فضایی زیبا تر داشته و از یکنواختی بیش از حد فضا نیز جلوگیری شود. در مورد رنگ آن ها نیز به متراژ فضا دقت کنید. اگر می خواهید این مبلمان را در فضا های کوچک آپارتمانی قرار دهید، از میان رنگ های خنثی به دنبال طیف های رنگی روشن باشید. علاوه بر آن به رنگ بندی دیگر المان ها و عناصر موجود در فضا نیز دقت کنید و با توجه به آن ها نمونه مناسبی را انتخاب کنید.

رنگ فرش، پرده و کاغذدیواری ها می توانند عناصر مهمی برای تعیین رنگ این المان ها به شمار آیند و هماهنگی میان آن ها می تواند فضایی زیبا تر برای شما خلق کند. اگر قصد دارید که از میان رنگ های گرم یک رنگ مناسب برای این نوع مبلمان ها انتخاب کنید، باید بدانید که تنها رنگ گرم مناسب این کار سبز است. هرگز رنگ هایی مانند قرمز، نارنجی و یا بنفش را برای این نوع مبلمان ها استفاده نکنید و اجازه دهید مینیمال بودن فضا کاملا حفظ شود.

راهنمای خرید مبلمان مینیمال - بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال

توضیحی در مورد راهنمای خرید مبلمان مینیمال

کلام آخر در مورد بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال

امروزه اکثر افراد به دنبال المان هایی ساده و در عین حال زیبا برای دکوراسیون داخلی منزل خود هستند و از این رو هنگام انتخاب بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال با چالش مواجه می شوند. بهتر است که برای این کار به سراغ رنگ های خنثی بروید و نهایت دو تا سه نمونه از این رنگ ها را با هم ترکیب کنید. تا جای ممکن رنگ های روشن را انتخاب کنید تا از این طریق فضا را بزرگ تر و دلباز تر نشان دهید. هرگز از رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و … برای این نوع مبلمان استفاده نکنید و در هنگام انتخاب رنگ می توانید به رنگ پرده، فرش و کاغذدیواری ها نیز دقت کنید.

سوالات متداول در مورد بهترین رنگ برای مبل راحتی مینیمال

  1. آیا برای انتخاب این نوع مبلمان ها می توان از رنگ نقره ای نیز استفاده کرد؟
    در شرایطی که بخواهید از این رنگ استفاده کنید باید تا حد امکان کم و فقط به عنوان یک رنگ فرعی به کار برده شود.
  2. آیا استفاده از کوسن های رنگی و یا طرح دار برای این نوع مبلمان ها کار درستی است؟
    خیر، این نوع مبلمان ها باید کوسن هایی تک رنگ و با رنگ های خنثی داشته باشند. هرگز نباید از نمونه های طرح دار و رنگی رنگی کوسن ها برای این کار انتخاب کنید.
  3. اگر بخواهیم از پارچه های طرح دار برای این نوع مبلمان استفاده کنیم، به دنبال چه طرح هایی باید باشیم؟
    تا جای ممکن از پارچه های ساده استفاده کنید اما اگر بخواهید برخی از قسمت ها طرح دار باشند، باید به سراغ خطوط ساده و یا اشکال هندسی باشید.
۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *