مبلمان

بررسی اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی

بررسی اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی

بسیاری از افراد هنگام چیدمان مبلمان و وسایل منزل با چالش های بزرگی مواجه شده و نمی دانند هر یک از عناصر را در کجا بچینند. با بررسی اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی این دغدغه ها کاهش یافته و اشخاص به راحتی می توانند مبلمان ها را به زیبا ترین حالت ممکن در کنار هم بچینند. کارشناسان و فعالان در حوزه دکوراسیون داخلی نکاتی را ارائه می دهند که می تواند در نحوه چیدمان مبلمان ها به شما کمک کرده و فضایی لوکس را برایتان فراهم کند.

بررسی اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی

در زمان بررسی اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی متوجه می شویم که این دو ست مبل، سبک های متفاوتی دارند. معمولا نمونه های سلطنتی را بیش تر با عناصر چوبی و گران قیمت طراحی کرده و تولید می کنند و مدل های استیل با متریال های ساده و سبک تری ساخته می شوند. چیدمان یک دست مبل استیل و یا سلطنتی در سالن پذیرایی کار چندان سختی نیست اما زمانی که بخواهید هر دو ست این مبلمان ها در کنار هم قرار دهید، کار کمی سخت تر می شود. اگر سالن پذیرایی شما ابعاد کمی داشته و کوچک است، پیشنهاد می کنیم که هرگز این دو ست را در کنار هم قرار ندهید و فقط به یکی از آن ها بسنده کنید.
زیرا این مبلمان ها فضای زیادی را اشغال کرده و سالن پذیرایی شما را بیش از حد شلوغ می کنند. اگر بخواهید این دو دست مبلمان را در فضای کمی جای دهید، مجبور هستید آن ها را به صورت غیر اصولی و کاملا غیر استاندارد در کنار هم قرار داده و همه کاناپه ها را به هم بچسبانید. در شرایطی که تمایل دارید حتما از این دو ست مبلمان در کنار هم استفاده کنید، به دنبال نمونه های ۵ یا ۶ نفره آن ها باشید که فضای کم تری را اشغال کرده و چیدمان مناسب تری را بتوان برای آن ها در نظر گرفت.

چیدمان مبل استیل و سلطنتی به شکل قرینه

در زمان بررسی اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی متوجه می شویم که این دو ست مبلمان را می توان به روش های مختلفی در کنار یکدیگر قرار داد. یکی از بهترین و پر طرفدار ترین سبک ها برای چیدمان این دو دست مبلمان در کنار هم، چیدمان قرینه است. یک ست از این مبلمان ها را به قسمت بالایی خانه ببرید و کاناپه بزرگ آن را در یک سمت فرش و یا قالیچه بگذارید. حال ۴ کاناپه تک نفره و یا دو کاناپه دو نفره را در دو ضلع دیگر قالیچه و دقیقا مقابل هم بچینید.

در سمت دیگر سالن پذیرایی همین چیدمان را برای ست دوم مبلمان خود انجام دهید و دقت داشته باشید که کاناپه ها باید کمی از دیوار فاصله بگیرند و فضای کافی برای رفت و آمد افراد بین مبلمان ها وجود داشته باشد. برای زیبا تر کردن فضا می توانید دو آباژور، گلدان و یا مجسمه کلاسیک انتخاب کنید که با سبک فضای داخلی شما مطابقت داشته باشد. حال یکی از آن را در کنار ست استیل و دومی را در کنار مبلمان سلطنتی خود بگذارید.

چیدمان مبل استیل و سلطنتی به شکل قرینه - بررسی اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی

بررسی چیدمان مبل استیل و سلطنتی به شکل قرینه

چیدمان مبل استیل و سلطنتی در فضای گرد

گاهی اوقات سالن پذیرایی به شکل مربع و یا دایره ای شکل بوده و چیدمان قرینه نمی تواند انتخاب مناسبی برای این گونه فضا ها باشد. در بررسی اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی برای فضا های مربع و یا دایره ای شکل، متوجه می شویم که برای این گونه فضا ها باید به دنبال نحوه دیگری از چیدمان باشیم. در این گونه سالن های پذیرایی بهتر است که چیدمان نیم دایره را انتخاب کنید. البته اگر فضای کافی داشته باشید، چیدمان گرد نیز انتخاب بسیار مناسبی است، به این صورت که یک ست از مبلمان ها را در یک سمت سالن به صورت گرد بچینید و در سمت دیگر نیز ست دوم را به همین شکل قرار دهید.

حال اگر فضای کافی برای این کار ندارید، می توانید از چیدمان نیم دایره نیز استفاده کنید. در این روش باید از دو قالیچه کوچک برای پر کردن فضای خالی وسط هر ست مبلمان استفاده کنید تا چیدمان شما اصولی و استاندارد باشد. کاناپه سه نفره را در کنار دیوار اصلی قرار دهید و بقیه کاناپه ها را به شکل نیم دایره در کنار آن بچینید. این کار سبب می شود تا فضایی بسیار لوکس و زیبا خلق شود که با سبک های مدرن امروزی نیز کاملا هماهنگ است. اگر فضای کوچکی دارید نیز می توانید فقط یکی از این دو دست مبلمان را انتخاب کرده و به صورت نیم دایره بچینید. با این کار فضایی دلباز و بسیار مدرن دارید که از زیبایی خاصی برخوردار است.

چیدمان مبل استیل و سلطنتی در فضای گرد - بررسی اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی

بررسی چیدمان مبل استیل و سلطنتی در فضای گرد

نکات مهم در چیدمان مبل استیل و سلطنتی

حال که به بررسی اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی پرداختیم، خوب است بدانید که نکات خاصی را باید در هنگام چیدمان این مبلمان ها مد نظر خود قرار دهید.

  • ابعاد و مدل مبلمان خود را با توجه به ابعاد فضای داخلی انتخاب کنید. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، به دنبال مبلمان هایی با ابعاد کوچک تر باشید تا راحت تر بتوانید چیدمان عناصر را مدیریت کنید.
  • به متقارن شدن فضا توجه کنید و مبلمان ها را به گونه ای بچینید که چیدمان فضای داخلی از حالت بالانس خارج نشود.
  • هارمونی رنگ را رعایت کنید و تا جای ممکن تناژ رنگی خاصی برای مبلمان، پرده و فرش ها انتخاب کنید.
  • از رنگ های خنثی و در عین حال روشن استفاده کنید تا از این طریق فضایی روشن و دلباز داشته باشید.
  • یک نقطه کانونی برای فضای داخلی خود در نظر بگیرید و این نوع مبلمان ها را با توجه به آن بچینید. برای این کار می توانید میز تلویزیون و یا شومینه را انتخاب کنید.
  • از چیدن کاناپه های مشابه در کنار یکدیگر خودداری کنید. به طور مثال قرار دادن دو نمونه از کاناپه های تکی و یا دو نفره این نوع مبلمان ها در کنار هم کار بسیار اشتباهی است.
  • یک میز نسبتا بزرگ در وسط مبلمان ها بگذارید و عسلی ها را بین هر دو کاناپه قرار دهید.
نکات مهم در چیدمان مبل استیل و سلطنتی - بررسی اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی

بررسی نکات مهم در چیدمان مبل استیل و سلطنتی

کلام آخر در مورد اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی

در بررسی اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی متوجه شدیم که نحوه چیدمان این مبلمان ها بیش تر به ابعاد فضا و همچنین شکل آن بستگی دارد. اگر فضاهای بزرگی در اختیار داشته باشیم می توانید هر دو ست مبلمان را با اصول خاصی در کنار هم بچینیم اما اگر فضای کوچکی داریم، بهتر است که فقط به یکی از آن ها بسنده کنید. اگر فضای داخلی شما مربع شکل و یا گرد است، چیدمان های دایره و یا نیم دایره را برای این نوع مبلمان ها انتخاب کنید. در شرایطی که سالن پذیرایی شما مستطیل شکل باشد، بهتر است که کاناپه ها را به شکل قرینه در مقابل هم بچینید. البته توجه داشته باشید که تقارن را در چیدمان خود حفظ کرده و تا حد امکان کاناپه ها را با فاصله از دیوار بچینید.

سوالات متداول در مورد اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی

  1. پارچه های به کار رفته در مبلمان استیل و سلطنتی چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟
    این پارچه ها باید کمی براق و شاین باشند و طرح های سنتی و اسلیمی داشته باشند. البته می توانید پارچه های تک رنگی را برای این کار انتخاب کنید و با استفاده از کوسن های طرح دار آن ها را تزئین کنید.
  2. آیا استفاده از کوسن هایی با طرح های خط دار و یا طرح هندسی برای این نوع مبلمان ها مناسب است؟
    خیر، برای انتخاب کوسن باید از نمونه های ساده استفاده کنید و یا این که به دنبال کوسن هایی با طرح های سنتی و اسلیمی باشید.
  3. بهترین رنگ برای مبلمان استیل و سلطنتی کدامند؟
    البته که همه چیز به سلیقه و رنگ بندی دیگر عناصر منزل شما بستگی دارد اما استفاده از رنگ های روشن مانند بژ، صدفی، کرم، طوسی روشن و … می تواند انتخاب های مناسب تری باشد.
۵/۵ - (۱ امتیاز)

مطالب مرتبط

1 نظر در “بررسی اصول چیدمان مبل استیل و سلطنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *