مبلمان, مقالات

۵ نکته مهم انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن

۵ نکته مهم انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن

بسیاری از افراد در خانه خود فضایی را به عنوان اتاق نشیمن در نظر می گیرند. این فضا که بیش تر برای دورهمی های خانوادگی و تماشای تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرد، به یک دست مبلمان نیاز دارد. از این رو خوب است که با ۵ نکته مهم انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن آشنا شویم و آن ها را در زمان خرید این محصولات مد نظر داشته باشیم.

۵ نکته مهم انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن

برای آن که بتوانید با ۵ نکته مهم انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن آشنا شوید باید بدانید که این کار باید مطابق با اصول و قوانین خاصی انجام گیرد. حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که در فضای نشیمن خانه یکی از دوستان و یا آشنایان مبلمانی را ببینید که بسیار زیبا و خیره کننده باشد. از این رو شما نیز تمایل دارید چنین فضایی را برای خانه خود خلق کرده و از آن لذت ببرید.

برخی از خانه ها متراز بالا تری دارند، یک اتاق مخصوص نشیمن های خانوادگی دارند و یک سالن نیز مخصوص پذیرایی از مهمان وجود دارد. در آپارتمان های امروزی اما چنین شرایطی وجود نداشته یک سالن یک تکه در اختیار افراد قرار می گیرد. با این حال افراد با انتخاب دو دست مبلمان فضا را جداسازی کرده و از آن استفاده بهینه می کنند.

بخشی از فضا برای نشیمن و دورهمی های خانوادگی و دوستانه در نظر گرفته می شود و قسمتی از آن را برای پذیرایی از مهمانان انتخاب می کنند‌ معمولا قسمتی که برای دورهمی های خانوادگی انتخاب می شود روبروی تلویزیون قرار می گیرد. افراد برای استراحت، لم دادن، تماشای تلویزیون و یا گفت و گو با یکدیگر از این نوع فضا ها استفاده می کنند. برای راحتی بیش تر در این فضا یک دست مبلمان قرار داده می شود که باید مطابق با اصول خاصی انتخاب شده و چیدمان شود.

برای انتخاب مبلمانی برند و ترند سال میتوانید به دنبال مبل های راحتی برای اتاق نشینمن خود باشید.

توجه به ابعاد و اندازه ها برای انتخاب مبلمان اتاق نشیمن

این موضوع یکی از ۵ نکته مهم انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن می باشد. هیچ چیز وحشتناک تر از آن نیست که یک ست مبلمان را خریداری کرده و به خانه بیاورید و بعد متوجه شوید که فضای کافی برای چیدمان آن را ندارید. با توجه به این که فضای این اتاق تقریبا کوچک است، باید حتما ابعاد آن را مد نظر داشته باشید و نمونه مناسبی از مبلمان ها را انتخاب کنید.

امروزه از مبلمان های ال و یا یو شکل که فضای کمی را اشغال می کنند برای این گونه فضا ها استفاده می کنند. این نوع مبلمان ها بسیار مدرن و زیبا هستند و می توانتد برای استراحت و لم دادن نیز بسیار مناسب باشند. طول و عرض این اتاق را اندازه گیری کرده و در نظر داشته باشید که حداکثر دو سوم از این فضا را می توانید با مبلمان بپوشانید.

توجه به سبک دکوراسیون داخلی برای انتخاب مبلمان اتاق نشیمن

این فاکتور نیز مسئله بسیار مهمی بوده و به عنوان یکی از ۵ نکته مهم انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن در نظر گرفته می شود‌. طبق این اصل شما باید نمونه ای از این محصول را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون فضای داخلی هماهنگ باشد. گاهی اوقات سبک فضا کلاسیک بوده و یا سلطنتی است. در این خانه ها بهتر است از نمونه های مینیمال و بسیار ساده این مبلمان ها برای اتاق نشیمن استفاده نشود.

این در حالی است که سبک های مدرن و مینیمال امروزی بیش تر به دنبال نمونه های ساده و با ابعاد کم این گونه محصولات است. همه چیز در این فضا ها باید با هم هماهنگ باشد تا محیط داخلی زیبا و دلنشینی ایجاد شود. بهتر است به رنگ پرده، فرش و دیوار ها نیز توجه کنید و بر اساس آن ها رنگ مناسبی برای این محصولات انتخاب کنید. این کار می تواند فضایی هماهنگ تر و جذاب تر برای شما خلق کند.

توجه به سبک زندگی برای انتخاب مبلمان ها

شما باید با توجه به سبک زندگی خود نمونه مناسبی از این محصولات را انتخاب کنید. از این رو این فاکتور را می توان به عنوان یکی از ۵ نکته مهم انتخاب مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن معرفی کرد. گاهی اوقات فضای داخلی شما به قدری کوچک است که امکان چیدمان بیش از یک دست مبلمان وجود ندارد‌ در این شرایط باید مبلمانی را انتخاب کنید که هم برای استراحت و لم دادن مناسب باشد و هم برای پذیرایی از مهمانان مورد استفاده قرار بگیرد.

گاهی اوقات افراد تمایل دارند که جلو تلویزیون دراز بکشند و استراحت کنند، در این شرایط کاناپه ها و نمونه های تختخواب شو این محصولات بیش تر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. حضور بچه ها و گروه سنی افراد ساکن در خانه می تواند در سبک زندگی تاثیر زیادی گذاشته و در انتخاب این محصولات بسیار موثر باشد.

توجه به متریال های مبلمان در زمان انتخاب

دقت داشته باشید که این محصولات را در انواع و مدل های مختلفی تولید می کنند‌. همین امر سبب می شود تا متریال و مواد اولیه مورد استفاده در آن ها نیز با هم تفاوت داشته باشد. گاهی اوقات مواد اولیه به کار رفته در این محصولات بیش تر چوب بوده و برخی مواقع از پارچه و فوم بیش تر استفاده می کنند.

برای انتخاب روکش این محصولات نیز از پارچه های مختلف و یا چرم استفاده می کنند. بنابراین شما باید با توجه به نوع نیاز و کاربری که برای این محصولات در نظر گرفته اید، متریال خاصی را انتخاب کرده و مبلمان مناسبی را خریداری نمایید. چوب به کار رفته در ساخت اسکلت مبلمان نیز اهمیت زیادی دارد و می تواند در نوع کارآیی و طول عمر آن بسیار دخیل باشد.

توجه به طرح پارچه ها برای انتخاب مبلمان اتاق نشیمن

از دیگر مواردی که به عنوان ۵ نکته مهم انتخاب مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن باید در نظر گرفته شود، همین موضوع است. پارچه های مورد استفاده برای این کار بسیار متنوع هستند و در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند. برخی از آن ها حالت مخمل داشته و بعضی دیگر چرم هستند.

همچنین نمونه های بافت دار و کنفی این پارچه ها نیز امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در زمان انتخاب این محصولات باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید، پارچه مناسبی انتخاب کنید‌. اگر فضای کمی دارید، بهتر است از پارچه های ساده استفاده کنید. برای جلوگیری از سادگی بیش از حد نیز می توانید کوسن های طرح دار و یا شاین انتخاب کنید تا فضایی جذاب تر داشته باشید.

کلام آخر

با شناخت ۵ نکته مهم انتخاب مبلمان مناسب برای اتاق نشیمن راحت تر می توانید خانه خود را چیدمان کرده و فضا سازی کنید. برای انتخاب این محصولات باید ابعاد و سبک فضای داخلی مورد نظر را در نظر بگیرید و با توجه به نوع کاربری که برای آن در نظر گرفته اید، نمونه مناسبی از آن ها را انتخاب نمایید. در زمان خرید بهتر است که به سبک زندگی خود توجه داشته باشید و همچنین در انتخاب طرح و رنگ پارچه های به کار رفته در محصول نیز دقت کنید.

سوالات متداول در مورد انتخاب مبل مناسب برای اتاق نشیمن

۱. آیا استفاده از پاف برای چیدمان اتاق نشیمن مناسب است؟
این محصولات به تنهایی نمی توانند برای چیدمان این فضا مناسب باشند اما استفاده یک و یا چند پاف در این فضا می تواند به دنج تر شدن آن کمک کند.
۲. آیا رنگ مبلمان موجود در اتاق نشیمن باید با رنگ مبلمان سالن پذیرایی یکی باشد؟
لزومی به انجام این کار نیست اما اگر تمایل داشته باشید می توانید تناژ رنگی مشابهی را برای آن ها در نظر بگیرید.
۳. اگر تلویزیون را در گوشه ای از سالن پذیرایی گذاشته باشیم، برای انتخاب مبلمان راحتی در فضای خصوصی چه اصولی را باید رعایت کنیم؟
در این شرایط نیز باید مبلمانی مناسب با سبک فضای داخلی خانه خود انتخاب کنید که کاملا راحت باشد و فضای کمی را اشغال کند.

۱.۳/۵ - (۱۲ امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *