مبلمان

معرفی مدل های مختلف مبل کلاسیک

معرفی مدل های مختلف مبل کلاسیک

مبل های کلاسیک جزء مبل های محبوب به شمار می روند و می توانند زیبایی فوق العاده ای را در فضا ایجاد کنند. سبک کلاسیک یکی از بهترین سبک هایی است که میتوان برای دکوراسیون منزل از آن استفاده کرد. یکی از مهم ترین آیتم ها برای این دکوراسیون استفاده از مبلمانی با همین سبک است. در ادامه قصد داریم به معرفی مدل های مختلف مبل کلاسیک بپردازیم. اگر علاقه مند به این سبک مبلمان هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه مبل کلاسیک

ریشه مبلمان کلاسیک به اروپا باز می گردد. در قرن هفدهم در اروپا سبک کلاسیک طرفداران زیادی داشت. با گذشت زمان این سبک وارد مبلمان نیز شد. سبک مبلمان کلاسیک از گذشته تا کنون توانسته محبوبیت خود را به بهترین شکل حفظ کند.

سبک کلاسیک را میتوان الهام گرفته از هنر یونان باستان و روم دانست. این نوع مبلمان را میتوان یک نوع مبلمان با ریشه قدیمی به شمار آورد. سبک کلاسیک از آن دسته سبک هایی است که قطعا تا سال ها ماندگار خواهد بود. این موضوع به این مفهوم است که با گذشت زمان چیزی از محبوبیت این سبک کم نخواهد شد.

مدل های مختلف مبل کلاسیک

در این بخش از مطلب به معرفی مدل های مختلف مبل کلاسیک می پردازیم. کسب اطلاعات در این زمینه می تواند کمک شایانی به شما در زمان خرید این سبک مبلمان کند.

 

معرفی مدل های مختلف مبل کلاسیک - معرفی مدل های مختلف مبل کلاسیک

بررسی مدل های مختلف مبل کلاسیک

 

  • مبلمان کلاسیک فرانسوی

فرانسوی ها عاشق هنر هستند و این موضوع را میتوان در تمام جوانب زندگی آن ها مشاهده کرد. در آغاز این مدل مبلمان کلاسیک بسیار حجیم و دارای نقش و نگارهای زیادی بود. این نوع مبلمان بسیار پر زرق و برق بودند و امروزه میتوان آن ها را در موزه ها مشاهده کرد و دیگر فرایند ساخت آن ها انجام نمی شود.

با گذشت زمان طراحی مبلمان کلاسیک فرانسوی ساده تر شد و دیگر از زرق و برق های قدیمی خبری نبود. به جرات میتوان گفت که این نوع مبلمان این روزها جزء ساده ترین و ظریف ترین مدل ها محسوب می شوند. این مبلمان دارای خطوط راست و منحنی بسیار ساده ای می باشد که زیبایی خاصی را به آن بخشیده است. در این سبک عموما از رنگ های روشن و خنثی استفاده می کنند. در قسمت چوبی این مبلمان از پارچه های مختلفی میتوان استفاده کرد که از میان آن ها میتوان به مواردی مثل مخمل، ابریشم و کتان اشاره نمود.

یکی از ویژگی های مبلمان کلاسیک فرانسوی این است که در برخی از آن ها بخش پشتی حالت توری دارد. پشتی ها نیز به صورت صاف طراحی می شوند و هیچ انحنایی ندارند. اگر به پایه های این نوع مبلمان دقت کنید می توانید انحناهایی به شکل حروف C و S انگلیسی را مشاهده نمایید.

  • مبلمان کلاسیک ایتالیایی

یکی از مدل های مبل کلاسیک نوع ایتالیایی آن می باشد که در گذر زمان تغییرات زیادی در طراحی آن ایجاد شده است. این سبک از مبلمان دارای قدمت زیادی است و به نوعی جزء مبل های تجملاتی به شمار میرود. این سبک شباهت بسیاری با سبک باروک دارد.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی سنگین هستند اما با این وجود از ظرافت خاصی برخوردار می باشند. عموما برای ساخت این نوع مبلمان از رنگ های خنثی بهره می برند. از چوب هایی مانند چوب راش، گیلاس یا بلوط برای تولید این مبلمان استفاده می کنند. این سبک جزء سبک های پرکار محسوب می شود و بخش های مختلف آن دارای زرق و برق خاصی هستند. جالب است بدانید که گاهی اوقات برای اینکه شکوه و زیبایی این مبلمان را افزایش دهند از آیتم هایی مانند سنگ مرمر و سرامیک استفاده می کنند.

  • مبلمان چستر کلاسیک

از دیگر مدل های مبل کلاسیک میتوان به مبل چستر کلاسیک اشاره کرد. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این نوع مبلمان لمسه دوزی است که در قسمت پشتی آن مشاهده می شود. این سبک مبلمان از طراحی مشخصی برخوردار می باشد. به عنوان مثال در دسته های آن میتوان خمیدگی و انحنای خاصی را مشاهده کرد در حالی که بخش پشتی طراحی ساده ای دارد.

عموما این نوع مبلمان را از جنس چرم می سازند و از رنگ قهوه ای برای ساخت آن استفاده می کنند. لازم به ذکر است که مبلمان چستر را میتوان در رنگ های دیگری نیز تولید کرد و از متریال متفاوت تری نیز در ساختار آن استفاده نمود.

  • مبلمان کلاسیک انگلیسی

مبلمان کلاسیک انگلیسی از آن دسته سبک هایی به شمار میرود که در گذر زمان تحولات زیادی در آن صورت گرفته است. این نوع مبلمان بسیار راحت هستند و برای ساخت آن ها هیچ محدودیتی از لحاظ رنگ وجود ندارد.
این سبک مبلمان را میتوان بر اساس سلیقه مشتری نیز ساخت و از طرح ها و رنگ های متفاوتی برخوردار است. این تنوع باعث می شود که بتواند سلیقه های بسیاری را راضی کند. عموما این نوع مبلمان از منبت کاری ساده ای برخوردار است.

قیمت مدل های مختلف مبل کلاسیک

قیمت مدل های مختلف مبل کلاسیک با یکدیگر تفاوت دارد. قیمت مبلمان کلاسیک فرانسوی تا حد زیادی به متریال به کار رفته در ساخت و نوع منبت کاری آن ها بستگی دارد. اگر برای منبت کاری این نوع مبلمان دستگاه هایی مثل CNC را به کار ببرند قیمت نهایی کمتر از مواقعی است که از دست برای انجام این کار استفاده می کنند.
قیمت مبلمان ایتالیایی نسبت به دیگر مدل ها کمی گران تر است. این موضوع به دلیل نقش و نگار زیادی است که در این مدل مشاهده می شود. متریالی که در ساخت این نوع مبلمان استفاده می شوند بسیار مرغوب هستند و از قیمت های بالایی برخوردار می باشند.

برای اطمینان از خرید مبل کلاسیک و نحوه چیدمان آن در خانه خود میتوانید مقاله نحوه چیدمان و ست کردن مبل کلاسیک را بخوانید.

با توجه به موارد ذکر شده برای تعیین قیمت این سبک مبلمان در ابتدا باید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید تا بتوان قیمت دقیقی را برای آن مشخص کرد.

قیمت مدل های مختلف مبل کلاسیک - معرفی مدل های مختلف مبل کلاسیک

بررسی قیمت مدل های مختلف مبل کلاسیک

سخن آخر در مورد مدل های مختلف مبل کلاسیک

مدل های مختلف مبل کلاسیک باعث شده که در موارد زیادی بتوان از آن ها استفاده نمود. لازم است بدانید که استفاده از این سبک مبلمان عموما برای دکوراسیون های کلاسیک مناسب است. ممکن است استفاده از آن ها در سبک دکوراسیون خیلی مدرن نتواند با سلیقه بسیاری از افراد مطابقت داشته باشد. استفاده از این مبلمان در کنار یک دکوراسیون کلاسیک می تواند زیبایی فضا را دو چندان کند.

اگر قصد خرید مدل های مختلف مبل های کلاسیک را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت دارید همین حالا با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد مدل های مختلف مبل کلاسیک

  1. آیا مبلمان کلاسیک از طراحی ظریفی برخوردار است؟
    بله، یکی از ویژگی های این نوع مبلمان طراحی ظریف آن ها است. لازم به ذکر است که طراحی ظریف این مبلمان به این مفهوم نیست که به سادگی دچار آسیب دیدگی و شکستگی می شوند.
  2. مهم ترین متریال در ساخت اسکلت این نوع مبلمان کدام است؟
    مهم ترین متریالی که در ساخت اسکلت مبلمان کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد چوب است. این چوب ها در انواع مختلفی موجود هستند.
  3. از منبت کاری در چه بخش هایی از مبلمان کلاسیک استفاده می شود؟
    در این مبلمان از منبت کاری عموما در بخش های دسته، تاج و پایه استفاده می شود.
امتیاز دهید post

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *